ویزای تحصیلی بلاروس

ویزای تحصیلی بلاروس

ویزای تحصیلی بلاروس

اکنون بسیاری از افراد تمایل دارند با تحصیل در دانشگاه های اروپایی شرایط مناسب برای ادامه تحصیل و زندگی بهتر را برای خودفراهم کنند. به دلیل مزایای بسیاری که برای متقاضیان تحصیل در اروپا دارد، تحصیل در بلاروس توجه زیادی به خودت جلب کرده است. این کشور امکان فراهم می کند که افراد بدون نیاز به گذراندن آزمون های ورودی دشوار، در رشته مورد علاقه خود تحصیل کنند.

درباره کشور بلاروس

بلاروس یک کشور واقع در شرق اروپا است و همسایگی کشور های روسیه، لهستان، اکراین و لتونی را دارد. این کشور به عنوان بخشی از شوروی سابق شناخته می شود. پایتخت بلاروس شهر زیبای مینسک است که به مدت 950 سال پایتخت این کشور بوده است. شهر های مهم دیگر این کشور شامل اسلونیم، اورشا، موگیلو، اسمارهون، بابرویسک و ... هستند.
جمهوری بلاروس با جمعیت تقریبی 10 میلیون نفر است که توسط رئیس جمهور، مجلس ملی و مجمع ملی اداره می شود. اقتصاد این کشور برپایه صنعت و کشاورزی است و به عنوان یکی از صنعتی ترین کشور های شرق اروپا شناخته می شود. 80 درصد مردم بلاروس پیر و دین مسیحیت هستند.
آب و هوای بلاروس به دلیل نزدیکی به دریای بالتیک در زمستان سرد و در تابستان معتدل است. طبیعت زیبای این کشور به رودخانه های زیبا و پرآب آن بدهکار است. طبیعت زیبای این کشور به رودخانه های زیبا و پرآب آن بدهکار است. واحد پول بلاروس، روبل بلاروس است.
در هنگام انتخاب مقصد مناسب برای ادامه تحصیلات، افراد به معیار های مختلفی توجه می کنند. این معیار ها شامل امنیت و آرامش کشور مقصد، سطح آموزشی دانشگاه های آن کشور، هزینه تحصیل و زندگی و ... است.

شرایط تحصیل در بلاروس

اگر به دنبال کشوری بسیار امن، منظم، آرام و دور از هیاهو برای تحصیل هستید، توصیه می کنیم که به تحصیل در دانشگاه های بلاروس فکر کنید. هر سال، تعداد زیادی دانشوی خارجی برای تحصیل وارد این کشور می شوند.
تحصیل در این کشور با توجه به اینکه می توانید با هزینههای مناسب در دانشگاه های اروپایی تحصیل کنید، بسیار جذاب است. به طور کلی، می توان گفت که بلاروس یکی از ارزان ترین و امن ترین کشور های اروپایی برای تحصیل است.

تحصیل در بلاروس در مقطع کارشناسی

برای ادامه تحصیل در کشور بلاروس در مقطع کارشناسی، ابتدا باید دوره 9 ماه پاتفک را گذراند. این دوره شامل دروسی مانند زبان، زیست شناسی، فیزیک، ریاضی و شیمی است که بر اساس رشته تحصیلی فرد تعیین می شود.
این دروس در سطح دبیرستان است و فرد را برای ورود به دانشگاه آماده می کند، معادل پیش دانشگاهی در نظام آموزشی ایران است.
مدت زمان تحصیل در مقاطع کارشناسی در بلاروس چهار سال است. هزینه تحصیل در این کشور در مقطع کارشناسی حدود 3000 تا 3500 دلار در سال است و برای هزینه های زندگی می توان حدود 350 تا 400 دلار در ماه را برای هزینه های مختلف از جمله خوابگاه، خوراک و حمل و نقل و ... در نظر گرفت.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در بلاروس

برای تحصیل در این مقطع در بلاروس، فرد نیاز به گذراندن دوره پاتفک دارد. این دوره تنها به یادگیری زبان اختصاص دارد و فرد برای ورود به دانشگاه آماده می شود. مدت زمان دوره کارشناسی ارشد برای دانشجویان خارجی 2 سال است. اگر فرد دوره کارشناسی خود را در بلاروس گذرانده باشد، مدت زمان این دوره کوتاه تر خواهد بود. دوره کارشناسی ارشد با گذراندن امتحانات پایان ترم و دفاع از پایان نامه به پایان می رسد. هزینه تحصیل برای این مقطع حدود 3500 تا 4000 دلار در سال و هزینه زندگی متغییر در حدود 350 تا 400 دلار در ماه است.

تحصیل در بلاروس در مقطع دکتری

تحصیل در مقطع دکتری در کشور بلاروس معمولا سه سال طول می کشد و بیشتر بر اساس تحقیقات و پژوهش های علمی است. دانشجو در این دوره کمتر درس می خواند و بیشتر به تحقیقات می پردازد. پس از قبولی در امتحانات دروس نظری و ارائه پایان نامه دکتری و دفاع از آن، فرد مدرک دکتری دریافت می کند. هزینه تحصیل در این دوره معمولا بین 4000 تا 4500 دلار در سال است.

تحصیل پزشکی در بلاروس

تحصیل در رشته پزشکی در بلاروس از جمله محبوب ترین گزینه ها برای دانشجویان است، زیرا دانشگاه های پزشکی معتبر بلاروس با ایجاد شرایط مناسب برای تحصیل، بسیاری از ایرانیان را به خود جذب کرده اند. اگر شما نیز تمایل دارید در رشته پزشکی تحصیل کنید ولی به دلیل دشواری های آزمون کنکور پزشکی در ایران، نتوانسته اید به این هدف خود دست یابید.
تحصیل پزشکی در کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، انگلستان و استرالیا به دلیل هزینه های بالا برای شما قابل دسترس نیست. اما اکنون می توانید با شهریه مناسب در دانشگاه هایی که شهریه آن‌ها در حدود 4000 تا 5000 دلار در سال است، به تحصیل پزشکی، دندانپزشکی یا داروسازی بپردازید. همچنین می توانید به زبان انگلیسی یا روسی تحصیل کنید، اما پیشنهاد ما زبان روسی است.

به دلیل اینکه یادگیری زبان بومی یک کشور، باعث می‌شود شما بسیار آسان‌تر با مردم آن کشور ارتباط برقرار کنید. فردی که می‌خواهد در این کشور در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی تحصیل کند، باید حداقل دیپلم در یکی از رشته‌های تجربی و ریاضی داشته باشد، اما نیازی به گذراندن دوره پیش دانشگاهی ندارد.
مهم این است که یکی از شروط ارزیابی مدارک تحصیلی پس از بازگشت فرد این است که معدل دیپلم باید بالاتر از 14 و میانگین معدل دیپلم و پیش دانشگاهی باید بالاتر از 16 باشد.

مزایای تحصیل در بلاروس

1. زندگی در یک کشور بسیار امن و زیبا در اروپا
2. هزینه‌های مناسب شهریه دانشگاه و زندگی نسبت به دیگر کشورهای اروپایی
3. تحصیل در دانشگاه‌های تایید شده توسط وزارت علوم و وزارت بهداشت
4. عدم نیاز به ارائه مدرک زبان
5. پذیرش بدون نیاز به آزمون ورودی و کنکور سراسری
6. تحصیل در دانشگاه‌های معتبر و شناخته شده در جهان
7. عدم نیاز به ارائه مدرک پیش دانشگاهی
8. وجود خوابگاه‌های دانشگاه با قیمت‌های مناسب
9. برقراری ارتباط دوستانه با سایر دولت‌ها و ملت‌ها

مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش در بلاروس

به طور قطع برای افراد این سوال پیش می آید که چه مدارکی برای تحصیل در بلاروس و دریافت ویزای تحصیلی بلاروس لازم است. برای تحصیل در هر مقطع، شما باید مدارک تحصیلی دوره های قبلی خود را داشته باشید.
همچنین، داشتن یک پاسپورت با اعتبار کافی ضروری است. تمامی مدارک تحصیلی و هویتی شما باید به زبان روسی ترجمه و مهر وزارت امور خارجه شوند. لازم به ذکر است که برای تحصیل در بلاروس نیازی به مدرک زبان نیست و این موضوع می تواند به شما کمک کند تا به سرعت مدارک لازم برای درخواست پذیرش از دانشگاه های بلاروس و سپس دریافت ویزای تحصیلی را فراهم کنید.

هزینه تحصیلی در بلاروس

هزینه تحصیل در دانشگاه های بلاروس حدودا 2000 تا 2500 دلار یا 1600 تا 1800 یورو است. این مبلغ شامل شهریه دانشگاه، خرید کتب درسی و امکان قرض گرفتن کتاب از کتابخانه دانشگاه می شود. هزینه ها بسته به تعداد و نوع دروسی که اخذ می کنید و همچنین قرارداد کشور خودتان با بلاروس ممکن است متغییر باشد.
اگر دروس تخصصی یا پژوهشی بگیرید، باید حدود 100 دلار اضافه بپردازید. همچنین باید به هزینه های اقامت، خوراک، پوشاک و رفت و آمد نیز توجه کنید که حدودا 200 تا 400 دلار نیاز دارید.

دانشگاه های معتبر بلاروس

Belarusian State Technological University
Belarusian State Economic University
Belarusian State University
Belarusian National Technical University
Belarusian State University of Informatics and Radioelectronics
Belarusian State Medical University
Belarusian State Pedagogical University
Belarusian-Russian University
Brest State University
Grodno State Medical University
Gomel State University
Vitebsk State Medical University
Polessky State University
Vitebsk State University
Minsk State Linguistic University
Polotsk State University
Yanka Kupala State University of Grodno

شرایط اخذ ویزای تحصیلی و دانشجویی بلاروس

کشور بلاروس یکی از پیشرفته ترین، سخت گیر ترین و مجهز ترین کشور جهان در زمینه ی مسائل تحصیلی و آموزشی می باشد. این کشور که در شرق اروپا واقع شده با طبیعت زیبا و چشمگیر خود سالانه متقاضیان زیادی را برای گردش و تحصیل به کشور جذب میکند. دانشگاه های این کشور از جمله دانشگاه های بین مللی هستند که سیستم آموزشی نوین و با کیفیتی دارند که مورد تایید دانشجویان و مسئولین دولت بوده است.
برای ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه های این کشور، باید ویزای تحصیلی را دریافت کنید. اما برای اخذ این ویزا، باید به شرایط زیر توجه کنید:

- حداقل سن متقاضی باید 18 سال باشد و دبیرستان را با نمرات خوب فارغ التحصیل شده باشد.
- داشتن مدرک دیپلم اصلی الزامی است.
- گواهی سلامت جسمانی نیز لازم است.
- داشتن پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار و دو صفحه خالی برای مدت زمان اقامت در بلاروس
- پر کردن فرم تقاضای ویزای تحصیلی و تحویل آن به سفارت بلاروس در کشور مبدأ، همراه با مدارک لازم
- داشتن مدرک معتبر زبان (مانند آیلتس یا تافل) با نمره مورد نیاز دانشگاه بلاروس
- داشتن 3 قطعه عکس 2*2 رنگی با زمینه سفید و تمام رخ
اگر می خواهید ویزای تحصیلی دریافت کنید، باید ویزای نوع دی را انتخاب کنید که مدت اقامت بیش از 1 سال باشد.
- برای تحصیل در دانشگاه بلاروس، باید نامه قبولی از دانشگاه را از رئیس دانشگاه دریافت کنید.
- گواهی عدم سوپیشینه را بگیرید.
- بیمه سلامت را برای خود تهیه کنید.
- صورتحساب بانک مبنی بر توانایی مالی برای حمایت از خود طی دوره تحصیل الزامی است.

پرسش های متداول درباره شرایط تحصیل در بلاروس

چقدر طول می کشد تا در رشته داروسازی در دانشگاه های بلاروس تحصیل کنیم ؟
دوره های تحصیل در رشته داروسازی در دانشگاه های بلاروس 5 سال طول می کشد.

چقدر طول می کشد تا در مقطع لیسانس در دانشگاه های بلاروس تحصیل کنیم ؟
مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی 4 تا 5 سال است.

چقدر طول می کشد تا در مقطع فوق لیسانس در دانشگاه های بلاروس تحصیل کنیم ؟
مدت زمان تحصیل برای کسانی که در برنامه های تحصیلات عالی شرکت می کنند یک سال و برای کسانی که مدرک کارشناسی دارند دو سال پس از مقطع کارشناسی می باشد.

چقدر طول می کشد تا در مقطع دکتری در دانشگاه های بلاروس تحصیل کنیم ؟
مدت زمان این دوره ها بین 3 تا 4 سال است.

برای ورود به دوره کارشناسی ارشد در بلاروس، چه مدارکی لازم است ؟

- فرم درخواست پذیرش در دوره کارشناسی ارشد
- اصل مدرک تحصیلات عالی با سطح معادل در بلاروس، همراه با لیست دروس و نمرات
- کپی ترجمه رسمی مدرک تحصیلی لیسانس و لیست دروس و نمرات
- پاسپورت و کپی ترجمه رسمی آن به زبان بلاروسی
- گواهی سلامت پزشکی و عدم بیماری ایدز که به تایید مقامات رسمی کشور رسیده باشد
- 4 عکس 3 در 4
- نتیجه پزشکی از سازمان بهداشت و درمان بلاروس
- گواهی تکمیل دوره های پیش دانشگاه
- تمام مدارک باید به زبان روسی نیز ترجمه شوند
پذیرش مدارک برای دوره کارشناسی ارشد در بلاروس از 8 ژوئن آغاز شده و تا 1 اکتبر ادامه خواهد داشت.

برنامه درسی مقطع دکتری دانشگاه های بلاروس به این شکل است:

در هر سال، شامل 100 ساعت حضور در کلاس در حوزه تخصصی و شرکت در امتحان
120 ساعت مطالعه در حوزه فلسفه علم و شرکت در امتحان
آموزش زبان روسی برای دانشجویان خارجی (704 ساعت در سال اول، 320 ساعت در سال دوم و 240 ساعت در سال سوم) و شرکت در امتحان دوره ای در رابطه با اصول فناوری اطلاعات (72 ساعت آموزشی) و شرکت در ارزیابی


تحصیلات در بلاروس در چه ماهی شروع می شود ؟
در یک سال تحصیلی، ترم پاییزی از اول سپتامبر شروع می شود و تا اول دسامبر ادامه دارد. تعطیلات میان دو ترم نیز هفته در ماه فوریه است و ترم بهاری از ابتدای فوریه آغاز و تا اول ماه ادامه دارد.

مدت زمان تحصیل در رشته پزشکی عمومی دانشگاه های بلاروس چند سال است؟
مدت زمان تحصیل در رشته پزشکی عمومی در دانشگاه های بلاروس 6 سال است.

هزینه تحصیل در دانشگاه های بلاروس برای مقطع کارشناسی چقدر است ؟
برای دانشجویان مقطع کارشناسی، هزینه سالیانه 2000 دلار امریکا است.

هزینه تحصیل در دانشگاه های بلاروس برای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری چقدر است ؟
برای تحصیل در این مقاطع، دانشجویان باید حداقل مبلغ 2300 دلار آمریکا یا بیشتر را سالانه پرداخت کنند.

برای اخذ پذیرش در کشور بلاروس در رشته داروسازی، مدارک لازم عبارتند از:

یک کپی از دعوتنامه برای تحصیل، گواهی تحصیلی همراه با لیست دروس و نمرات به زبان روسی، گواهی پزشکی از مقام رسمی بهداشت کشور و مستندات محضری آن به زبان روسی، گواهی عدم ابتلا به بیماری HIV و مستندات محضری آن به زبان روسی، کپی شناسنامه و ترجمه آن به زبان روسی، 6 قطعه عکس (4*3 سانتی متر)، و پاسپورت (شخصا ارسال شود) و متن کامل گواهی شده به زبان روسی

با توجه به شرایط بسیار مناسب برای تحصیل در کشور بلاروس، تعداد زیادی از افراد علاقه مند به ادامه تحصیل در این کشور هستند. موسسه راسا سیر فردا با داشتن کادر مجرب شامل و کلا و مشاوران ماهر، این امکان را فراهم کرده است تا به متقاضیان تحصیل در بلاروس کمک کند. ما به شما تضمین می کنیم که در همه مراحل اخذ پذیرش و ویزا، همراه شما خواهیم بود و به سرعت امکان تحصیل در بلاروس را برای شما فراهم می آوریم. با ما تماس بگیرید تا از مشاوره ای تخصصی در زمینه شرایط اعزام دانشجو به بلاروس و اخذ ویزای تحصیلی این کشور بهره مند شوید.

شرایط + مقاطع در سال 2023 !!

کار دانشجویی در روسیه
Awesome Image
01

بررسی همه ی جوانب !!

فرهنگ زندگی در روسیه
Awesome Image
02

امکانات موسسه راسا سیر فردا

موسسه مهاجرتی راسا سیر فردا با ارائه خدمات مهاجرتی حرفه ای و کامل به مشتریان خود، به عنوان یکی از بهترین موسسه مهارتی در ایران شناخته شده است. این موسسه با داشتن تیمی مجرب و متخصص در زمینه ی مهاجرت، امکانات مناسبی را برای مشتریان خود فراهم کرده است.

  • مشاوره

    مشاوره تخصصی بگیرید

  • فرآیند پذیرش

    پشتیبانی از ابتدا

  • کلاس های ازمون

    کلاس های ما را آزمایش کنید

مشاوره

مشتریان می توانند با تیم مشاورین، مجرب و حرفه ای این موسسه، درباره ی نحوه ی پروسه ی مهاجرت و انتخاب کشور مناسب برای مهاجرت، مشورت کنند.

Awesome Image

ثبت نام آنلاین

مشتریان می توانند به راحتی و بدون نیاز به حضور خود فرم درخواست خود را به مشاورین مجرب و حرفه ای ما ارسال کنند.

Awesome Image

برگزاری دوره های آموزش زبان

این موسسه با هدف کمک به مشتریان خود در فرآیند مهاجرت، دوره های آموزشی زبان برگزار می کند.

Awesome Image

دلیل انتخاب ما

زمانی که تصمیم به مهاجرت به یک کشور جدید می گیرید، انتخاب یک موسسه مهاجرتی مناسب بسیار مهم است، موسسه راسا سیر فردا به شما کمک می کند تا فرآیند مهاجرت به کشور مقصد، راحت تر شود.

Awesome Image

مصاحبه های مستقیم

ارتباط مستقیم با مشاوران و دریافت پاسخ به سوالات شما.

Awesome Image

پردازش سریع

سرعت و کارآیی در ارائه خدمات.

Awesome Image

مشاوره مهاجرت

راهنمایی حرفه ای برای مهاجرت بهترین گزینه را برای شما انتخاب می کند.

Awesome Image

مقرون بصرفه

خدمات با کیفیت، قیمت مناسب.