ویزای تحصیلی آلمان

ویزای تحصیلی آلمان


شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان

شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان بسیار مهم است و باید به آن توجه کنید . برای دریافت ویزای تحصیلی در آلمان، ابتدا باید وقت سفارت آلمان را در ایران بگیرید. به دلیل تعداد زیاد متقاضیان ممکن است وقت سفارت برای یک سال بعد تنظیم شود. بنابراین پیشنهاد می شود که رزرو وقت سفارت را در اولویت قرار دهید.

همچنین، شرای پذیرش دانشگاه ها در آلمان ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد، بنابراین قبل از اقدام به اخذ ویزا، باید شرایط لازم را با دانشگاه مورد نظرتان بسنجید. همچنین باید داشتن مدرک زبان آلمانی حداقل در سطح B1 یا آیلتس 6 را داشته باشید.

انواع ویزای تحصیلی آلمان چیست ؟

ویزای تحصیلی آلمان ممکن است برای شما در سطوح ویزای تحصیلی صادر شود. این سطوح شامل تحصیل در دوره های کارشناسی ، مبادله ، تحصیلات تکمیلی یا فوق لیسانس و همچنین شرکت در دوره های پیش دانشگاهی یا غیر آکادمیک زبان آلمانی می شود. به طوری کلی، سه نوع ویزای دانشجویی آلمان وجود دارد که بسته به شرایط خود می توانید برای یکی از آن ها درخواست دهید:

انواع ویزای تحصیلی آلمان

انواع ویزای تحصیلی در آلمان شامل ویزای دانشجویی، ویزای متقاضی دانشجویی و ویزایدوره زبان آلمانی می شود. ویزای دانشجویی آلمان به دانشجویان بین المللی صادر می شود تا بتوانند در یک دانشگاه رسمی در آلمان پذیرفته شده و تحصیلی کنند. ویزای متقاضی دانشجویی برای افرادی است که برای درخواست پذیرش از دانشگاه نیاز به حضور در آلمان دارند. و ویزای دوره زبان آلمانی برای تحصیل در دوره های زبان آلمانی صادر می شود.

برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان، چه مدرک زبانی لازم است ؟

اگر مایل به تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی آلمان هستید، باید دارای مدرک زبان آلمانی باشید. این مدرک نشان دهنده توانایی شما در پرداختن به مباحث درسی در دانشگاه است بدون این مهارت، امکان تحصیل در رشته های مختلف محدود خواهد بود. در ادامه، به بررسی مدارک زبان مورد تایید سفارت آلمان می پردازیم.

آزمون زبان DSH

یکی از معتبر ترین آزمون های سنجش زبان آلمانی برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان است. بسیاری از موسسات آموزشی در کشور آلمان است. بسیاری از موسسات آموزشی در کشور آلمان، مدرک زبان DSH سطح 2 و 3 را قبول داشته و این مدرک یکی از الزامات آن ها محسوب می شود. این آزمون شامل دو بخش کتبی و شفاهی است و برای شرکت در آن باید مبلغی بین 40 الی 140 یورو پرداخت کنید. مدت زمان امتحان کتبی و شفاهی DSH حدود چهار و نیم ساعت است . و افراد می توانند 2 ای 4 بار در سال در این آزمون شرکت کنند. ثبت نام در آزمون حداقل 3 ماه قبل از برگزاری آن انجام می شود و نتایج بلافاصله بعد از یک هفته از آزمون کتبی اعلام می شود.

آزمون Großes Deutsches Sprachdiplom (GDS)

آزمون GDS برای افراد غیر آلمانی که قصد دریافت ویزای تحصیلی آلمان را دارند، مهارت های زبان آلمانی را بررسی می کند. این آزمون در 159 مرکز رسمی در سرار جهان برگزار می شود و متقاضیان می توانند 4 بار در سال برای شرکت در آن اقدام کنند. هزینه آزمون GDS از 100 تا 260 یورو متغیر است. مدت زمان برگزاری این آزمون نیز حدود 3 ساعت است. مهلت ثبت نام برای شرکت در GDS، سه هفته پیش برگزاری آزمون است و نتایج آن در نهایت بعد از سه هفته اعلام می شود.

آزمون زبان آلمانی telc

آزمون telc برای افراد غیر بومی زبان آلمانی است. این آزمون به عنوان یک معیار آکادمیک برای ارزیابی مهارت های زبان آلمانی شناخته می شود. آزمون telc در حدود 4 بار در سال در 28 کشور اروپایی برگزاری می شود و هزینه شرکت در آن حدود 150 تا 200 یورو است. نتایج این آزمون معمولا بین 4 تا 6 هفته پس از برگزاری آن اعلام می شود.



هزینه ویزای تحصیلی آلمان

همان طور که اشاره شد، هزینه تحصیل در آلمان برای تمامی مقاطع دانشگاه های دولتی ( از کارشناسی تا دکتری) رایگان است. اما دانشگاه های خصوصی نیز در این کشور وجود دارند که برای تحصیل در آن ها باید شهریه پرداخت کرد.
البته لازم به ذکر است که تحصیل رایگان به معنای عدم وجود هزینه نیست و دانشجویان در هر ترم باید حدودا 100 الی 300 یورو هزینه پرداخت کنند.


تمکن مالی ویزای تحصیلی آلمان

برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان، شما باید توانایی مالی کافی را اثبات کنید. این اثبات مالی به دولت آلمان نشان می دهد که شما بودجه کافی برای زندگی در آلمان دارید.
در صورت عدم اثبات تمکن مالی، درخواست ویزای شما رد خواهد شد. به طور کلی، برای دریافت ویزای تحصیلی، اثبات تمکن مالی الزامی است.


مدت زمان اخذ ویزای تحصیلی آلمان

مدت زمان اخذ ویزای تحصیلی آلمان پس از ارائه مدارک به سفارت آلمان و تکمیل فرآیند انجام ویزا، حدودا 5 تا 8 هفته است. باید به یاد داشت که مدارک باید کامل و بدون هیچ نقصی باشند و باید شرایط مورد نیاز را رعایت کنید. پس از گذشت این مدت زمان، نتیجه ویزای خود را از طریق ایمیل یا پیامک مشاهده کنید.


شرایط سنی ویزای تحصیلی آلمان

شرایط سنی برای دریافت ویزای تحصیلی در آلمان، همواره یکی از مهمترین موارد است. بسیار افراد، با دریافت پذیرش از دانشگاه، به دلیل عدم تطابق با شرایط سنی، ویزای تحصیلی خود را از دست می دهند. در هر مقطع تحصیلی، شرایط سنی خاص خود را دارد.
برای مثال، برای ورود به دوره کالج، بهترین سن بین 18 تا 21 سال است، افراد با سن بالاتر نیز می توانند با شرایط خاص وارد این دوره شوند. برای ورود به دوره کارشناسی، لازم است حداقل دو ترم در دانشگاه های معتبر ایران درس بخوانید و حداقل 35 واحد تحصیلی را کسب کنید. ورود به دوره کارشناسی در آلمان تا سن 23 سال ممکن است. برای ورود به دوره کارشناسی ارشد حداکثر تا 30 ال 31 سال و برای ورود به دوره دکترا حتی تا 45 سال سن مورد قبول است. البته باید به افسر ویزا با دلایل و مدارک قانع کننده، گپ تحصیلی خود را ارائه دهید.


شرایط ویزای همراه دانشجویی آلمان

شرایط ویزای همراه دانشجویی در آلمان به افرادی که در این کشور تحصیل می کنند، اجازه می دهد که در صورت داشتن شرایط لازم، برای اعضای خانوادهشان در خواست ویزای همراه دانشجویی دهند. گرفتن این ویزای شرایط خاص دارد و فرد باید توانایی مالی خود را به اثبات برساند.


ویزای همراه دانشجویی آلمان

ویزای همراه دانشجویی آلمان برای متقاضیان بالای 18 سال قابل دریافت است. اگر دانشجو می‌تواند اثبات کند که می‌تواند هزینه‌های زندگی خود و خانواده‌اش را تامین کند، می‌تواند ویزای همراه برای آن‌ها درخواست کند. پس از دریافت کارت اقامت خود، می‌تواند برای سایر اعضای خانواده‌اش نیز درخواست ویزای همراه دهد. با این روش، احتمالاً همراهان می‌توانند چند ماه پس از ورود دانشجو به آلمان به او ملحق شوند.
باید توجه داشت که شرایط دریافت ویزای همراه به مقطع تحصیلی دانشجو بستگی دارد. برخی از دوره‌های تحصیلی به متقاضیان ایرانی اجازه درخواست ویزای همراه برای اعضای خانواده‌شان را نمی‌دهند. به عنوان مثال، بسیاری از دوره‌های زبان این کشور این امکان را فراهم نمی‌کنند، مقابل کشورهایی مانند سوئد و اتریش.


دلایل رد شدن ویزای تحصیلی آلمان

به دلایل مختلفی ممکن است درخواست شما برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان رد شود. این دلایل شامل موارد زیر می‌شود:

- عدم دریافت پذیرش از یک دانشگاه معتبر
- عدم تطابق شرایط سنی و معدل تحصیلی با مقطع درخواستی
- ارسال مدارک ناقص یا اشتباه به سفارت
- اعتبار منقضی شده مدرک زبان ارائه شده
- پاسخ اشتباه به سوالات سفارت

شرایط اخذ ویزای تحصیلی در آلمان برای هر مقطع تحصیلی

تحصیل در آلمان به دلیل سیاست‌های این کشور در جهت گسترش علم و دانش تخصصی، شرایط چندان پیچیده‌ای ندارد. دانشجویان در دانشگاه‌های دولتی با زبان آلمانی می‌توانند از مزایای تحصیل رایگان نیز بهره‌مند شوند.

دریافت ویزای تحصیلی آلمان بدون داشتن مدرک زبان امکان‌پذیر نیست و متقاضی باید حداقل مدرک B1 را داشته باشد. البته مدرک زبان B1 نیز به نوعی پذیرش مشروط محسوب می‌شود و شما باید به دانشگاه مدارکی مانند TestDaf، DSH یا B2 را اخذ نمایید. این موارد تنها بخشی از شرایط دریافت ویزای تحصیلی است و سایر موارد نسبت به دوره و مقطع شما متفاوت خواهد بود.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی در آلمان برای هر مقطع تحصیلی

تحصیل در آلمان به دلیل سیاست‌های این کشور در جهت گسترش علم و دانش تخصصی، شرایط چندان پیچیده‌ای ندارد. دانشجویان در دانشگاه‌های دولتی با زبان آلمانی می‌توانند از مزایای تحصیل رایگان نیز بهره‌مند شوند.

دریافت ویزای تحصیلی آلمان بدون داشتن مدرک زبان امکان‌پذیر نیست و متقاضی باید حداقل مدرک B1 را داشته باشد. البته مدرک زبان B1 نیز به نوعی پذیرش مشروط محسوب می‌شود و شما باید به دانشگاه مدارکی مانند TestDaf، DSH یا B2 را اخذ نمایید. این موارد تنها بخشی از شرایط دریافت ویزای تحصیلی است و سایر موارد نسبت به دوره و مقطع شما متفاوت خواهد بود.

دریافت ویزای تحصیل در کالج‌های آلمان

کشور آلمان ویزای تحصیلی برای کالج‌ها به عنوان دوره آمادگی برای ادامه تحصیل در این کشور ارائه می‌دهد. کالج به عنوان پل بین تحصیلات دبیرستان و تحصیلات تکمیلی عمل می‌کند.

این دوره با هدف تطبیق سیستم آموزشی کشورهای مختلف با سیستم آموزشی آلمان طراحی شده است. افرادی که مدرک دیپلم خود را در کشور دیگری اخذ کرده‌اند، باید قبل از ورود به دانشگاه‌های آلمان وارد دوره‌های کالج شوند. در این دوره، اطلاعات لازم برای آمادگی ورود به دانشگاه به متقاضیان ارائه می‌شود.

تحصیلات 13 ساله افراد در کالج در آلمان، شرط ورود مستقیم به دانشگاه‌های این کشور است. بنابراین، متقاضیان باید یک سال در کالج بگذرانند. دانشجوها در این مدت مجوز اشتغال به کار ندارند و تنها می‌توانند در تعطیلی بین دو ‌ترم خود کار کنند. به همین دلیل، هزینه‌های زندگی در این مدت بر عهده دانشجو است.

درخواست ویزای تحصیلی در مقطع کارشناسی در آلمان

افرادی که می خواهند ویزای تحصیلی آلمان را دریافت کنند، می توانند در مقطع لیسانس در این کشور تحصیل کنند. دوره کارشناسی یا لیسانس در دانشگاه های آلمان بین 6 تا 8 ترم طول می کشد و برای همه دانشجویان آلمانی و خارجی رایگان است. افراد می توانند در رشته های مختلف در دانشگاه های آلمان در مقطع لیسانس تحصیل کنند. پس از اتمام دوره تحصیلات دانشگاهی، امکان ورود به بازار کار یا ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر وجود دارد.

زبان تحصیل در مقطع کارشناسی به غیر از موارد خاص، آلمانی است و افراد باید آن را یاد بگیرند. افرادی که به زبان آلمانی تسلط ندارند، می توانند در دوره های آموزش زبان شرکت کنند و پس از قبولی در آزمون های (DSH) و (Test Daf) وارد دانشگاه شوند. پس از پایان دوره کارشناسی، مدرک (B.sc) یا (Bachelor of Science) به دانشجویان علوم مهندسی و علوم پایه و مدرک (B.A) یا (Bachelor of Art) به فارغ التحصیلان رشته های علوم سیاسی، اجتماعی و انسانی اعطا می شود.

اخذ ویزای تحصیلی برای مقطع کارشناسی ارشد در آلمان

دریافت ویزای تحصیلی برای مقطع کارشناسی ارشد در آلمان برای دانشجویانی که قصد تحصیل در این مقطع را دارند، الزامی است. مدت زمان تحصیل در این مقطع بین 2 تا 4 سال متغیر است و در حال حاضر حدود 13 هزار رشته و گرایش در این مقطع در آلمان ارائه می‌شود.

خبر خوب برای افرادی که مدرک زبان آلمانی ندارند این است که امکان تحصیل به زبان انگلیسی در این مقطع وجود دارد. بنابراین داشتن مدارک تافل یا آیلتس 6.5 در رشته‌های انگلیسی زبان یکی از شروط لازم است. همچنین در صورت تحصیل به زبان آلمانی، داشتن مدرک سطح B1 زبان آلمانی الزامی است.

تحصیل در مقطع فوق لیسانس در دانشگاه‌های کشور آلمان کاملا رایگان است. پس از فارغ‌التحصیلی از این مقطع، افراد می‌توانند وارد دوره تحصیلات دکتری شده یا به دنبال کار بگردند. مشاوران ما در موسسه مهاجرتی راسا سیر فردا آماده ارائه خدمات مشاوره در زمینه تحصیلات رایگان و کم هزینه در آلمان به متقاضیان هستند.

اخذ ویزای تحصیلی برای مقطع دکتری در آلمان

آخرین مقطع تحصیلی که در دانشگاه‌های آلمان ارائه می‌شود، مقطع دکتری است. این دوره نیز بین 3 تا 5 سال طول می‌کشد و دانشجویان متقاضی تحصیل در این دوره می‌توانند در کنار تحصیل خود، حقوق ماهیانه نیز دریافت کنند. برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان در دوره دکتری، دو روش زیر قابل انجام است:

شرکت در دوره‌های ساختار یافته:


تحصیل در مقطع دکتری از این طریق حدودا سه سال طول ‌‌می‌کشد. متقاضیان باید برای شرکت در دوره‌های دکترای ساختار یافته به صورت یک گروه منسجم درآمده و سپس توسط گروهی از اساتید راهنما، راهنمایی گردند. طی این روش از دانشجویان خواسته می‌شود که پروپوزال تحقیقی خود را به صورت یک طرح منسجم ارائه کنند. در صورتی که میان طرح ارائه شده و پروپوزال تحقیقی تناسب و ارتباط مناسبی وجود داشته باشد، مورد پذیرش قرار خواهد گرفت.


شرکت در دوره‌های انفرادی:


دوره‌های انفرادی برای تحصیل در دکتری در آلمان معمولا 5 سال طول می‌کشد. دانشجویان طی این دوره باید به صورت مستقل و آزادانه روی تز یا پروپوزال خود کار کنند و تمامی مراحل تحت نظر مستقیم استاد راهنما باشد.

در روش انفرادی دانشجویان این امکان را دارند که هم در دانشگاه و هم در نهادهای غیر سازمانی و غیر دانشگاهی پژوهش‌های خود را در رابطه با تزی که ارائه داده‌اند به انجام برسانند.

جهت پذیرش در دوره انفرادی دکتری، متقاضیان می‌بایست یک پشتیبان یا سوپروایزر پیدا کنند که کارهای آن‌ها را پیندیده و حامی آن‌ها باشد. برای این کار می‌توانید از طریق پرتال اطلاعاتی موسسات تحقیقاتی آلمان یا به اختصار GERiT از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که در حوزه تحقیقاتی شما قرار دارند، اطلاعاتی کسب نموده و دانشگاه متناسب با حوزه تحقیقی خود را پیدا کنید.

درآمدی که دانشجویان از کار دانشجویی در آلمان کسب می‌کنند، به عوامل مختلفی مانند منطقه، موقعیت شغلی، تخصص و سایر موارد وابسته است. با این حال، این درآمد ممکن است کلیه هزینه‌های شما را پوشش ندهد و باید از نظر مالی پشتیبانی داشته باشید.

ویزای تحصیلی آلمان برای افراد متاهل

اگر یکی از زوجین موفق به دریافت ویزای تحصیلی آلمان شود، امکان دارد که همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را به همراه خود به آلمان ببرد. افراد متاهلی که با استفاده از ویزای تحصیلی آلمان اقامت دارند، تنها می‌توانند کار کنند اگر ایالت آن‌ها ممنوعیتی در این زمینه صادر نکرده باشد.

والدین متاهلی که بورسیه تحصیلی کشور آلمان را دریافت کرده‌اند، می‌توانند برای فرزندان خود نیز اجازه تحصیل رایگان در موسسات و مدارس آموزشی آلمان را دریافت کنند. هر دانشجو در کشور آلمان به ازای هر ساعت کار حدود 8 یورو درآمد خواهد داشت.

معرفی بهترین دانشگاه‌های آلمان برای دریافت ویزای تحصیلی

شرایط آموزشی فوق العاده در کشور آلمان شهرت قابل توجهی در جهان دارد. بیش از 400 دانشگاه در این کشور وجود دارد و بسیاری از آن‌ها در رتبه بندی‌های بین المللی بالایی قرار دارند.

به عنوان مثال، دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیانس LMU و دانشگاه فنی مونیخ TUM از جمله برترین موسسات آموزش عالی جهان محسوب می‌شوند که بسیاری از رشته‌های تحصیلی و پژوهشی را به متقاضیان خود آموزش می‌دهند. در ادامه به بررسی تعدادی از برترین دانشگاه‌های این کشور می‌پردازیم:

دانشگاه فرایبورگ


یکی از دانشگاه‌های قدیمی و برجسته آلمان است که در سال 1457 در شهر فرایبورگ تأسیس شده است. این دانشگاه به عنوان یکی از بهترین مراکز پذیرش دانشجویان بین الملل شناخته می‌شود و به همین دلیل هر ساله تعداد زیادی از متقاضیان ویزای تحصیلی آلمان از این دانشگاه درخواست می‌کنند. دانشگاه فرایبورگ در بین دانشگاه‌های آلمان، رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است و دارای 23 جایزه نوبل توسط فعالان و دانشجویان خود است.

دانشجویان خارجی می‌توانند در رشته‌های مختلف علوم انسانی، علوم تجربی و مهندسی در دانشگاه فرایبورگ آلمان تحصیل کنند. این دانشگاه تاکنون توانسته است بیش از ۱۵ هزار محقق و ۱۱ هزار دانشجوی دکتری را تربیت کند. زبان آموزش در این دانشگاه آلمانی است و متقاضیان باید مدرک زبان TestDaf با حداقل نمره 4 تا 5 را داشته باشند.


دانشگاه توبینگن آلمان


در سال 2022، یکی از دانشگاه‌های معتبر آلمان، دانشگاه توبینگن است. این دانشگاه با تاریخ قدیمی‌ای که به سال 1477 برمی‌گردد، در زمینه‌های علوم انسانی و علوم تجربی فعالیت دارد. دانشگاه توبینگن در رده یازدهم دانشگاه‌های برتر جهان قرار دارد و سالیانه بیش از 23 هزار دانشجو در 60 رشته مختلف تحصیلی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند و موفق به اخذ ویزای تحصیلی آلمان می‌شوند.


دانشگاه درسدن آلمان


دانشگاه فنی درسدن آلمان سالیانه بیش از 36 هزار دانشجو را پذیرش می‌کند. این دانشگاه یکی از بزرگترین و پیشروترین دانشگاه‌های برتر آلمان است و بیش از 200 سال تاریخچه دارد. در این دانشگاه بیش از 124 رشته مختلف در 14 دانشکده تخصصی تدریس می‌شود. این دانشگاه در رده 173 از بین تمام دانشگاه‌های جهان قرار دارد و در زمینه فناوری شهرت دارد.


دانشگاه تکنولوژی برلین


دانشگاه تکنولوژی برلین، واقع در شهر برلین، یک انتخاب مناسب برای افرادی است که می‌خواهند ویزای تحصیلی آلمان را در رشته‌های فنی مهندسی اخذ کنند. این دانشگاه در رتبه 148 جهانی قرار دارد و برای پذیرش نیاز به مدرک زبان آیلتس 6 یا Daf زبان آلمانی دارید.

حضور دانشجویان غیر بومی در این دانشگاه بالغ بر 20 درصد است و عضویت در انجمن TU9 این امکان را فراهم کرده است که تبادل دانشجو با دانشکده‌های مهندسی برتر جهان برقرار شود.


دانشگاه فنی آخن آلمان


دانشگاه فنی آخن آلمان یکی از دانشگاه‌های معتبر و معروف در زمینه‌های فنی و مهندسی در شمال غرب آلمان است. این دانشگاه با بالا بودن سرانه خود در مقایسه با دیگر دانشگاه‌های آلمان، جایگاه بسیار خوبی را به خود اختصاص داده است و یکی از گزینه‌های محبوب برای مهاجران خارجی برای دریافت پذیرش تحصیلی است.

با دارا بودن بیش از 260 دپارتمان و 9 دانشکده، این دانشگاه هر سال بیش از 45 هزار دانشجو را پذیرش می‌کند. این دانشگاه در رتبه 148 جهانی قرار دارد و در شهرت کادر نیز در جایگاه 30 جهان است. به همین دلیل، این دانشگاه در میان بهترین و تخصصی‌ترین دانشگاه‌های جهان قرار دارد.


دانشگاه آزاد برلین


دانشگاه آزاد برلین در زمان جنگ سرد تأسیس شد و اکنون یکی از بهترین دانشگاه‌های آلمان است. این دانشگاه در رتبه 120 جهانی قرار دارد و در میان دانشگاه‌های آلمان، در جایگاه پنجم قرار دارد. هر سال، این دانشگاه دانشجوهای زیادی را در رشته‌های مختلف علوم انسانی، هنر و علوم اجتماعی پذیرش می‌دهد و ویزای تحصیلی آلمان را برای آن‌ها فراهم می‌کند.


دانشگاه هومبولت برلین


دانشگاه هومبولت برلین یک مقصد جذاب برای دانشجویان بین المللی است که در شهر برلین واقع شده است. این دانشگاه از 9 دانشکده تشکیل شده و ساختمان اصلی آن در بلوار Unter den Linden قرار دارد. این مرکز آموزش توسط مجموعه‌ای از ساختمان‌های تاریخی، موزه‌ها و گالری‌های هنری احاطه شده است.

وقت سفارت آلمان برای ویزای دانشجویی

برای درخواست ویزای تحصیلی و شینگن به سفارت آلمان، به دلیل تعداد زیاد درخواست‌ها، باید انتظار طولانی برای گرفتن وقت داشت. برای رزرو وقت، باید به صورت آنلاین اقدام کنید و ممکن است به کارگزاری ویزامتریک هم ارجاع داده شود.

برای دریافت ویزا برای اقامت‌های بلند مدت مانند ویزای تحصیلی و کاری، باید وقت سفارت آلمان را از طریق سایت جاب آفر یا جاب سیکر گرفت.

همچنین، برای دریافت ویزا برای اقامت‌های کوتاه مدت مانند ویزای شنگن، باید وقت سفارت آلمان را از طریق سایت کارگزاری ویزامتریک یا شرکت رهیاب گذر آرتا تعیین کرد.

ویزای تحصیلی آلمان و موقعیت کاری

آلمان یکی از قوی‌ترین کشورها در زمینه صنعت و تجارت است. زندگی در این کشور برای بسیاری از مردم جهان، از جمله ایرانیان، بسیار مناسب است. آلمان مهد مخترعان جهان، چهارمین اقتصاد بزرگ جهان و خاستگاه شرکت‌های شناخته شده‌ در تمامی زمینه‌ها به ویژه صنعت و تکنولوژی جهان است.

موقعیت‌های شغلی زیادی در این کشور برای مهاجران فراهم شده است. بسیاری از متخصصین قبل از مهاجرت کاری به آلمان و اشتغال در این کشور از جانب سازمان‌ها و کمپانی‌های آن دعوتنامه دریافت می‌کنند.

همچنین افرادی که در دانشگاه‌های این کشور تحصیل کرده‌اند نیز پس از پایان تحصیلات خود این امکان را دارند که ادامه تحصیل داده یا مشغول به کار شوند.

فارغ التحصیلان پس از 18 ماه بعد از پایان ترم آخر خود وقت دارند که در این کشور برای خود شغل درخوری پیدا کرده و ویزای تحصیلی را به ویزای کاری تبدیل کنند. با توجه به ازدیاد فرصت‌های شغلی در آلمان، بسیاری از فارغ التحصیلان در همان چند ماه اول شغل مناسب خود را پیدا کرده و در این کشور ماندگار می‌شوند.

سخن پایانی

آلمان یکی از مقاصد محبوب برای مهاجرت تحصیلی از سراسر جهان است. این کشور با اقتصاد قدرتمند خود، شرایط مطلوبی برای تحصیل دانشجویان بین المللی فراهم کرده است و امکان برخورداری از تحصیلات رایگان نیز وجود دارد.

دوره‌های آموزشی دانشگاه‌های آلمان اغلب به زبان آلمانی ارائه می‌شود، اما حدود 400 موسسه آموزش عالی نیز به زبان انگلیسی دوره‌های تحصیلی خود را ارائه می‌کنند. با توجه به این موضوع، می‌توانید به آسانی در دوره‌های آموزشی انگلیسی زبان شرکت کرده و تحصیلات خود را تکمیل کنید. به دلیل رتبه بالای دانشگاه‌های آلمان، تحصیل در آن‌ها نیز یک امتیاز بزرگ برای آینده حرفه‌ای شما محسوب می‌شود. در نهایت، در صورت تمایل به ویزای تحصیلی آلمان، می‌توانید با مشاوران مرکز مهاجرتی راسا سیر فردا در ارتباط باشید.

پرسش‌های متداول درباره ویزای تحصیلی آلمان


آیا والدین دانشجویان هم ویزای همراه می‌گیرند؟

به طور کلی، ویزای همراه برای والدین، فرزندان زیر 18 سال و همسر دانشجو صادر می‌شود.


آیا می‌توان به صورت همزمان برای ویزای همراه و ویزای دانشجویی اقدام کرد؟

بله، این امکان وجود دارد، اما توصیه می‌شود که درخواست ویزای همراه پس از ورود به آلمان ارائه شود.


آیا دانش زبان برای دریافت ویزای همراه لازم است؟

داشتن حداقل مهارت زبان آلمانی برای همسر دانشجو به عنوان همراه الزامی است.


آیا ممکن است فرزندان دانشجویان از مدارس رایگان آلمان استفاده کنند؟

بله، فرزندان دانشجویان می‌توانند از امکانات تمام مدارس خصوصی و دولتی بهره‌مند شوند.


هزینه دریافت ویزای همراه چقدر است؟

هزینه اخذ ویزای همراه برای بزرگسال حداکثر 80 یورو و برای کودکان نیز حداکثر 40 یورو است.


شرایط + مقاطع در سال 2023 !!

کار دانشجویی در روسیه
Awesome Image
01

بررسی همه ی جوانب !!

فرهنگ زندگی در روسیه
Awesome Image
02

امکانات موسسه راسا سیر فردا

موسسه مهاجرتی راسا سیر فردا با ارائه خدمات مهاجرتی حرفه ای و کامل به مشتریان خود، به عنوان یکی از بهترین موسسه مهارتی در ایران شناخته شده است. این موسسه با داشتن تیمی مجرب و متخصص در زمینه ی مهاجرت، امکانات مناسبی را برای مشتریان خود فراهم کرده است.

  • مشاوره

    مشاوره تخصصی بگیرید

  • فرآیند پذیرش

    پشتیبانی از ابتدا

  • کلاس های ازمون

    کلاس های ما را آزمایش کنید

مشاوره

مشتریان می توانند با تیم مشاورین، مجرب و حرفه ای این موسسه، درباره ی نحوه ی پروسه ی مهاجرت و انتخاب کشور مناسب برای مهاجرت، مشورت کنند.

Awesome Image

ثبت نام آنلاین

مشتریان می توانند به راحتی و بدون نیاز به حضور خود فرم درخواست خود را به مشاورین مجرب و حرفه ای ما ارسال کنند.

Awesome Image

برگزاری دوره های آموزش زبان

این موسسه با هدف کمک به مشتریان خود در فرآیند مهاجرت، دوره های آموزشی زبان برگزار می کند.

Awesome Image

دلیل انتخاب ما

زمانی که تصمیم به مهاجرت به یک کشور جدید می گیرید، انتخاب یک موسسه مهاجرتی مناسب بسیار مهم است، موسسه راسا سیر فردا به شما کمک می کند تا فرآیند مهاجرت به کشور مقصد، راحت تر شود.

Awesome Image

مصاحبه های مستقیم

ارتباط مستقیم با مشاوران و دریافت پاسخ به سوالات شما.

Awesome Image

پردازش سریع

سرعت و کارآیی در ارائه خدمات.

Awesome Image

مشاوره مهاجرت

راهنمایی حرفه ای برای مهاجرت بهترین گزینه را برای شما انتخاب می کند.

Awesome Image

مقرون بصرفه

خدمات با کیفیت، قیمت مناسب.